Jak przygotować pokaz mody?

pokaz-modyPrzygotowanie pokazu mody może uświetnić każdy event – nawet taki, który nie ma związku z branżą odzieżową. Jak krok po kroku zorganizować modowe show na poziomie nieodbiegającym od Paryża i Londynu?

Od czego zacząć organizację pokazu mody?

Przygotowanie pokazu mody powinno zacząć się od podjęcia dwóch kluczowych decyzji – mowa tu o wyborze daty i lokalizacji. Tego typu imprezy odbywają się na ogół wiosną i jesienią, kiedy to do sklepów i butików wchodzą premierowe kolekcje – prezentacja tych sylwetek na wybiegu to skuteczne działanie promocyjne, bowiem pozwala ono dotrzeć do bardzo szerokiego grona odbiorców. Po ustaleniu daty należy wybrać odpowiednie miejsce do zorganizowania pokazu mody. Bardzo często odbywają się one w przestrzeniach targowych lub w centrach handlowych, jednak nic nie szkodzi na przeszkodzie, by wydarzenie przenieść w inne miejsce. Wybierając lokalizację, warto jednak pamiętać o tym, że powinna pasować ona do klimatu kolekcji, scenografii oraz innych składowych pokazu.

Klucz do sukcesu pokazu mody

Przygotowanie dobrego pokazu mody wymaga czasu i zaangażowania – aby zasięgnąć inspiracji, warto przyjrzeć się podobnym wydarzeniom ze światowych stolic mody takich jak Paryż, Tokio czy Nowy Jork. Ich zaadaptowanie do rodzimych warunków może przynieść naprawdę imponujące efekty. Należy zadbać więc o całą oprawę pokazu mody, to znaczy: scenografię, oświetlenie, muzykę. W przypadku tego typu wydarzeń diabeł tkwi w szczegółach i to właśnie one świadczą o jakości imprezy. Na sukces organizowanego pokazu wpływ mają też zatrudnione modelki – w dużej mierze od sposobu, w jaki zaprezentują kolekcje zależy to, czy spodoba się ona widzom. Z tego względu bardzo ważne jest, by zatrudnić osoby profesjonalnie zajmujące się modelingiem – można przeprowadzić casting na własną rękę lub zlecić to odpowiedniej agencji.

Dodatkowe atrakcje podczas pokazu mody

Aby pokaz mody przyciągnął jak najwięcej odbiorców, dobrym pomysłem jest zapewnienie dodatkowych atrakcji, takich jak obecność konferansjera, którego zadaniem jest opowiadanie o stylizacjach prezentowanych na wybiegu. Do tej roli często zatrudnia się osoby znane i lubiane, gdyż ich obecność gwarantuje duże zainteresowanie ze strony widzów. O atrakcje należy zadbać nie tylko podczas przejścia modelek, lecz także w czasie przerw – w tym czasie mogą styliści mogą doradzać publiczności, jak odświeżyć garderobę. Dużą popularnością cieszą się też wszelkiego rodzaju konkursy oraz akcje rabatowe na kolekcje prezentowane podczas pokazu mody.

Organizacja pokazu mody to czasochłonne wyzwanie, podczas którego planowania trzeba wziąć pod uwagę wiele pozornie nieistotnych szczegółów. Jednak włożony w przygotowanie tego wydarzenia wysiłek z pewnością się opłaci!

Zostaw odpowiedź


Facebook