Booking zagraniczny – krok po kroku

mikorfonO atrakcyjności wielu eventów świadczy renoma osób, które są głównymi gwiazdami wieczoru. Dlatego, jeśli zajmujesz się organizacją takich wydarzeń, warto przyswoić sobie wiedzę na temat bookingu zagranicznego. Ile to kosztuje i czy są skuteczne metody sprowadzania artystów zagranicznych? Odpowiadamy na te pytania poniżej.

Czy istnieją metody sprowadzania artystów?

Najbardziej znanymi z metod sprowadzania artystów są trzy, które wskażemy w artykule. Pierwsza z nich to działanie własne. W tym przypadku, po wysłuchaniu oczekiwań klienta sami wyszukujemy potencjalnej gwiazdy. Jednak podczas koordynacji całego projektu i zaangażowaniu w „zakontraktowanie” danego artysty, można przeoczyć inne, równie cenne i być może bardziej możliwe do zrealizowania projekty. Bardziej profesjonalną metodą jest zatem pośrednictwo sprawdzonego podwykonawcy, który fachowo kontraktuje gwiazdy zza granicy. Jednak tutaj również pojawia się problem w postaci ograniczenia świata muzycznego jedynie do osiągnięć wskazanych w portfolio agencji. Dlatego wiele zależy od firmy, którą wybierzemy jako potencjalnego współpracownika. Wydaje się to prostym rozwiązaniem: aby sprowadzić konkretnego artystę, wystarczy dotrzeć do polskiego dystrybutora jego płyt. Jest to jednak ryzykowne rozwiązanie, ponieważ promotor koncertowy znacznie różni się od pracownika firmy płytowej – dlatego należy mieć tego świadomość podczas podejmowania współpracy. Ostatnią znaną nam metodą na sprowadzenie gwiazdy zza granicy jest poszukiwanie właściwego, doświadczonego promotora koncertowego. Warto wybrać agencje specjalizujące się w danym typie artystów (didżeje będą w osobnej grupie, gwiazdy heavy metalu również i tak samo autorzy składanek jazzowych). To najbezpieczniejsze, a także najbardziej profesjonalne wyjście ze wszystkich opisanych – jedyne, czego możemy się po nim spodziewać, to kompetencja, bezpieczeństwo oraz optymalizacja warunków finansowych.

Koszty, który poniesiesz

Nie istnieje jeden uniwersalny cennik, jeśli chodzi o booking zagraniczny gwiazd. Każdy artysta jest ceniony indywidualnie – dlatego trudno jest określić konkretne wytyczne. Jednak jest pewne rozgraniczenie, które pozwala na realne spojrzenie na to, czy stać nas na daną gwiazdę: artystów światowej sławy raczej nie będziesz w stanie sprowadzić poniżej 50 tysięcy euro. Jednak są to sławy niższej klasy – te bardziej znane osobistości to koszt ok. 100 tysięcy euro, jeszcze większe zazwyczaj powyżej 200 tysięcy, a te największe: ok. 1 miliona dolarów. Cała ta kwota obejmuje nie tylko honorarium samego występującego artysty, ale także całą towarzyszącą jej ekipę, tj. osoby od spraw technicznych, zespół itp. Dodatkowym kosztem, również zawartym w całej cenie, to przede wszystkim podróż międzynarodowa, transport lokalny, hotel, wyżywienie, ochrona oraz prowizja agencji bookującej. Porozumienie między Twoją firmą, a gwiazdą należy uznać za wiążące dopiero w momencie podpisania oficjalnego zobowiązania finansowego.

Jak widać, jest kilka sprawdzonych metod, które pomogą Ci sprowadzić gwiazdę do Polski i wzbogacić event o występ osobistości. Jednak każdy plan wydarzenia należy poprzedzić planem finansowym, który omówisz wspólnie z klientem i co pozwoli na wybranie odpowiedniego artysty.

Related Posts

Zostaw odpowiedź


Facebook